Angajaţii care se trezesc devreme şi care sunt odihniţi sunt mai productivi decât cei care se culcă târziu, conform unui studiu recent publicat de către Asociaţia Americană de Psihologie, informează Business Insider.

La studiu au participat peste 700 de respondenţi, cu vârste cuprinse între 17 şi 79 de ani, care au răspuns la întrebări legate de starea lor emoţională, de starea lor de sănătate şi de momentul preferat al zilei.

Conform studiului, respondenţii care au declarat că se trezesc devreme dimineaţa sunt mai fericiţi şi mai sănătoşi decât cei care îşi pierd nopţile.

eficienta la job

Profilul angajatului productiv

1. Îşi face o listă cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească

Mulţi dintre respondenţi susţin că îşi fac liste cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplinească într-o zi. Andrew Jensen, consultant american în domeniul eficienţei afacerilor al Sozo Firm, susţine că realizarea unui astfel de plan trebuie făcută, cel mai bine, cu o seară înainte. “Unora le place să îşi facă programul de dimineaţă, dar atunci ei ar putea să piardă timpul la birou făcând acest lucru”, susţine Jensen.

“Ajută să ai un program cu sarcinile pe care trebuie să le îndeplineşti, întocmit în seara precedentă. Te va ajuta, de asemenea, să dormi mai bine”, a mai adăugat el.

2. Se odihneşte noaptea

Lipsa odihnei afectează nivelul de concentrare şi, prin urmare, productivitatea. Mulţi dintre experţii în domeniul sănătăţii îi sfătuiesc pe oameni să doarmă cel puţin opt ore în fiecare noapte.

Ultimele citite:  Cum poti ajunge la potentialul tau maxim

3. Nu amână alarma telefonului mobil

Poţi să întârzii dacă alegi să îţi amâni de mai multe ori alarma setată pe telefonul mobil. “Oricine poate să devină o persoană care se trezeşte devreme dimineaţa”, este de părere Jensen.

“Orice persoană poate face din dimineaţă cel mai productiv moment al zilei. Îţi setezi alarma un pic mai devreme şi te trezeşti când sună prima oară. Iniţial, ar putea fi dificil, dar în cele din urmă vei ajunge într-un punct în care vei dormi şapte până la opt ore pe noapte, te vei trezi cu multă energie şi îţi vei finaliza sarcinile de acasă înainte să pleci la birou”, a mai explicat consultantul american.

4. Face exerciţii fizice

În loc să îţi programezi, de exemplu, ora de Pilates, după programul de lucru, poţi să o programezi de dimineaţă.

“Exerciţiile fizice îţi îmbunătăţesc starea de spirit şi nivelul de energie”, susţine Jensen. “Au existat studii realizate pe angajaţii care făceau exerciţii fizice înainte de programul de lucru sau în timpul unei zile lucrătoare. S-a ajuns la concluzia că angajaţii pot să îşi organizeze mai bine timpul şi sunt mai atenţi”, susţine consultantul Sozo Firm. “Tot în urma aceloraşi studii s-a ajuns la concluzia că aceşti angajaţi sunt şi mult mai răbdători cu ceilalţi colegi”, a mai adăugat Jensen.

Ultimele citite:  Faceti o invitatie plina de imaginatie. Anuntati-va prietenii de botezul prichindelului vostru cu ManDiva

5. Are un “ritual de dimineaţă”

Jensen recomandă realizarea unei rutine de dimineaţă în afară de cea a exerciţiilor fizice, indiferent că aceasta constă în citirea unui ziar sau în navigarea pe internet.

6. Ia micul dejun

Hrana este un factor important care influenţează nivelul de concentrare. Micul dejun este important având în vedere faptul că îţi reîncarcă bateriile. Încearcă să mănânci ceva uşor şi sănătos de dimineaţă şi evită carbohidraţii.

7. Ajunge devreme la birou

Dacă nu te-ai angajat recent într-o companie, îţi poţi da seama cât timp trece până când ajungi la muncă. Alocă o perioadă de timp destul de mare pentru a te asigura că ajungi la ora care trebuie la birou.

8. Discută cu ceilalţi angajaţi sau cu şefii

Se consideră că dacă asociaţii tăi direcţi nu sunt productivi, atunci nici tu nu eşti productiv. Angajaţii buni îşi setează priorităţi care se aliniază cu ţintele companiei şi sunt transparenţi în ceea ce priveşte progresul lor.

9. Rezolvă întâi proiectele mari

Dacă ai un plan al sarcinilor pe care trebuie să le îndeplineşti în ziua respectivă realizat cu o seară în urmă, poţi să te apuci de lucru imediat ce ai ajuns la birou. Jensen sugerează că este mai bine să începi munca îndeplinind cele mai dificile sarcini. “Nu te ocupa de proiectele insignifiante atunci când ai cea mai mare capacitate de concentrare”, spune el.

Ultimele citite:  Psihologia iti spune cum sa faci pe cineva sa se indragosteasca de tine!

10. Evită reuniunile care au loc dimineaţa

Dacă ai un cuvânt de spus în legătură cu orele la care se desfăşoară unele reuniuni, programează-le după-amiaza.

Consultantul american susţine, de asemenea, că angajatorii care organizează reuniuni dimineaţa le pot scădea nivelul de productivitate al salariaţilor fapt care, în cele din urmă, va afecta compania.

O excepţie se poate face de la această regulă în cazul în care întâlnirea în cauză este cea mai importantă sarcină care trebuie să fie îndeplinită în acea zi.

11. Îşi face timp pentru a răspunde la mesaje

Cei de Sozo Firm îşi sfătuiesc clienţii să nu îşi verifice adresele de e-mail foarte des pentru că în acest fel pierd timpul dedicat sarcinilor importante. În schimb, ei susţin că este mai bine să îţi verifici adresa de e-mail din oră în oră pentru a te asigura că toţi clienţii şi colegii primesc un răspuns prompt din partea ta.

12. Ia o pauză de dimineaţă

“Ar trebui să îţi iei pauze de 10 minute din când în când”, spune consultantul american care consideră, de asemenea, că este bine ca angajaţii companiilor să acceseze reţele de socializare precum Facebook sau Twitter sau să trimită câteva mesaje.

“Companiile care interzic angajaţilor să folosească Facebook, să trimită mesaje sau să vorbească la telefon în scop personal pot ieşi în pierdere. Aceste practici cresc nivelul de satisfacţie al salariaţilor”, a mai explicat americanul.